Het nieuwe fietsparkeren met uitwisselbare onderdelen

Landelijk onderzoek met betrekking tot de bezetting van conventionele fietsparkeervoorzieningen verricht door Hogeschool Arnhem Nijmegen toont aan dat maar liefst 69% van de fietsen niet (juist) geparkeerd wordt in de conventionele rekken. Bij scholen met gemiddeld 53% kratfiets gebruik bedraagt dit percentage maar liefst 89%. Belangrijkste oorzaken zijn dat hedendaagse kostbare (krat-) fietsen: niet veilig kunnen worden aangebonden, beschadigen bij het parkeren en eenvoudigweg niet passen in de te smalle conventionele rekken. Fietsen van nu zijn breder, zwaarder, hebben kwetsbare velgen voorzien van dikke banden en zijn voorzien van een veelvoud aan kwetsbare accessoires.

Het nieuwe fietsparkeren
Op basis van al deze onderzoeksgegevens heeft STREET-STUFF! een innovatief gepatenteerd systeem ontwikkeld. Met een beperkt aantal onderling uitwisselbare onderdelen wordt een grote hoeveelheid fietsparkeeroplossingen gecreëerd van individuele naafsteun tot dubbelzijdige hoog-laagoplossingen voorzien van een diefstalveilige aanbindvoorziening. Dit alles kan desgewenst worden voorzien van een overkapping met een dakbedekking van glas, metaal, recyclebaar kunststof maar uiteraard ook sedum of solarpanelen.

Onze innovaties
De AXLE-naafondersteuning brengt een einde aan het fenomeen velgen-killer, is geschikt voor dikke banden tot 65mm en passend voor alle typen hedendaagse (krat-)fietsen. ROSE onze vandaalbestendige flexibele aanbind is geschikt voor het diefstalveilig aanbinden aan frame en/of achterwiel. En tot slot CHARLY de e-laadlocker die plaats biedt aan de eigen trafo en wordt afgesloten door diefstalveilig aanbinden van de fiets met eigen kettingslot.

Volledig duurzaam en circulair
De STREET-STUFF! producten zijn van hoge kwaliteit, vandaalbestendig en geschikt voor alle hedendaagse (krat-) fietsen. Door de modulaire opbouw zijn ze flexibel in samenstelling, reparabel op onderdelen niveau en volledig circulair en recyclebaar. Al onze producten zijn compact te transporteren zonder zwaar materieel en worden bij voorkeur geplaatst zonder enig grondwerk. Dit voorkomt overlast, noodzaak van click-meldingen en schone grondverklaringen. Wij noemen dit alles ‘Total Credits Of Circularity’.

De nieuwe manier van fietsparkeren met een grote hoeveelheid oplossingen. (Afbeelding STREET-STUFF!)